niedziela, 29 stycznia 2012

Drugie śniadanie? Sałatka!

Zgodnie z harmonogramem diety proteinowej, jutro zaczynam 4 dni samych protein, a w lodówce miałam trochę za dużo warzyw. Musiałam je jakoś zużyć, bo szkoda, żeby się zepsuły, w końcu nie wolno marnować jedzenia. I tak mniej więcej powstała sałatka.

Sałatka z brukselką 
w sosie jogurtowo-musztardowo-balsamicznym
(chyba* zgodne z dietą Dukana, PW)

tak wyglądała na początku:

a tak po wymieszaniu:


Składniki:
  • 100g brukselki
  • 2 duże liście sałaty lodowej
  • 2 pieczarki
  • 3-4 cm białej części pora
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • pieprz
Sos:
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 łyżeczka parafiny
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego

Brukselkę pocięłam na cztery i wrzuciłam na patelnię. Wlałam ocet, sos sojowy, posypałam pieprzem i podlałam wodą, na oko było 1/4, może 1/3 szklanki.
Sałatę porwałam, pieczarki pokroiłam w kostkę, pora posiekałam niezbyt drobno.
Połączyłam składniki na sos.
Smażyłam brukselkę, aż cały płyn odparował i wysypałam ją do miski. Całość zalałam sosem i wmieszałam.

Zjadłam z dukanowym chlebkiem, który kompletnie mi nie wyrósł, więc się nim nie chwalę...

Lubię brukselkę, a brukselka z octem balsamicznym to dla mnie mistrzostwo świata. Bardzo mi smakowało.
Podaję przepis jako zgodny z dietą Dukana, chociaż nie dam sobie głowy uciąć, że ocet balsamiczny jest dozwolony... Ja akurat się nie przejmuję, w końcu codziennie go nie jem.

2 komentarze:

  1. Kocham wszystko to co z pieczarkami ;-). Od siebie dodałbym kurczaka usmażonego na łyżce oleju z jakąś przyprawą (może gyros?) :)

    Plus za to, że bez majonezu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raz próbowałam się przekonać do brukselki ale niestety :( Za to Twoja sałatka wygląda zachęcająco, może kolejny raz się skuszę;)

    OdpowiedzUsuń