sobota, 28 stycznia 2012

Nieco inny drób - potrawka z indyka.

Moje kolejne podejście do piersi indyka i próba uczynienia jej mniej suchą niż przysłowiowy wiór. Chyba mi się udało.

Czerwono-zielona potrawka z piersi indyka 
(zgodna z dietą Dukana, PW)



Składniki:
  • 1 filet z piersi indyka
  • 100g zielonej fasolki szparagowej
  • 4 pieczarki
  • 1/2 cebuli
  • 1/3 czerwonej papryki
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki chili w proszku
  • 1 łyżka sosu sojowego
Indyka pocięłam w kostkę i zalałam mlekiem. Odstawiłam na około 3 godziny. Wlałam do teflonowego rondelka, wsypałam przyprawy i dodałam sos sojowy. Postawiłam na ogniu i dusiłam około 10 minut, podlewając wodą, po czym dodałam pokrojoną w ćwierć-plasterki cebulę i paprykę - w kosteczkę. Po następnych 5-10 minutach wrzuciłam pocięte w pół-plasterki pieczarki i pociętą na mniejsze kawałki fasolkę szparagową. (Miałam z mrożonki, więc w zasadzie nie musiałam tego robić, ale lubię małe kawałki). Dusiłam jeszcze 5-10 minut, aż nadmiar płynu odparował.
Wreszcie mi się udało - indyk nie był suchy. Cała potrawka miała słodkawy posmak, ale jednocześnie była przyjemnie ostra. I bardzo podobał mi się jej kolor.
Porcja ma około 200 kcal.

1 komentarz: