poniedziałek, 7 maja 2012

Indyk w korzennym sosie

Przepis znalazłam tutaj. Oczywiście było to jakiś czas temu, kiedy jeszcze jadłam mięso... i dla wszystkich mięsożerców - zdecydowanie godne polecenia :)

Indyk w korzennym sosie
zgodne z dietą Dukana PW


Składniki:
  • udziec indyka, miałam kawałek 118g
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 nieduży ząbek czosnku
  • 1 pomidor
  • 1/2 szklanki wody z dwiema łyżeczkami jasnego octu winnego
  • sok wyciśnięty z 1 grubego plastra cytryny
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 2 goździki
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • sól ziołowa, pieprz świeżo mielony
  • 3 czarne oliwki - miałam całe i z pestkami, musiałam posiekać

Mięso pokroiłam na i pokropiłam sokiem z cytryny. Posiekałam cebulę i czosnek, podsmażyłam na teflonie, odrobinę podlewając wodą. Dodałam indyka, posmażyłam chwilę, żeby pory się pozamykały. Dodałam wodę z octem i przyprawy. Wszystko dusiłam na małym ogniu do miękkości. Na końcu dodałam jeszcze posiekane oliwki.


Efekt? Troszkę zbyt kwaskowe. Możliwe, że powodem było moje zapominalstwo: w oryginalnym przepisie była szczypta cukru, której ja nie dodałam. Poza tym - rewelacja. Więcej komentarzy nie trzeba. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz