sobota, 5 maja 2012

Ryż z pieczarkami i duszony szpinak

Podpatrzone tutaj.
Polecam.
Nic dodać, nic ująć.

Pieczarkowy ryż i duszony szpinak


Składniki:
  • 30g brązowego ryżu
  • 5 pieczarek
  • 10g żółtego sera 19% tłuszczu
  • sok z 1/2 grubego plastra cytryny
  • słodka papryka
  • pieprz
  • sól ziołowa
  • garść kiełków rzodkiewki

  • 100g mrożonego szpinaku
  • 1/2 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • gałka muszkatołowa
  • pieprz
  • 1 łyżeczka jogurtu naturalnego (mogłam dać więcej)

Ugotowałam ryż na teflonowej patelni, jak wchłonął wodę, dodałam pieczarki i przyprawy, chwilę dusiłam i dodałam jeszcze kiełki.
Posiekaną cebulę poddusiłam z również posiekanym czosnkiem, dorzuciłam zamrożony szpinak, podlałam trochę wrzątkiem. Jak się rozmroził, dodałam gałkę i pieprz. Gdy ryż był gotowy, zahartowałam jogurt wrzątkiem i dodałam go do szpinaku.
Na talerz wyłożyłam szpinak i ryż, całość posypałam drobno startym żółtym serem.


Podsumuję krótko: może u mnie nie wygląda zbyt zachęcająco, ale warto zrobić, bo ryż jest naprawdę pyszny, mogłam spokojnie dać więcej papryki i cytryny. Szpinak nieco mniej mi smakował, ale zawsze mam problemy, żeby go dobrze przyrządzić, więc całość bardzo na plus. Ten ryż na pewno powtórzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz