sobota, 17 marca 2012

Niechlujne śniadanie

Kilka sobót temu...
Wolne. Dużo czasu...? Grafik napięty mimo wszystko - sprzątanie, nauka, zakupy...
Ale żeby dobrze zacząć dzień, śniadanko musi być. Wymyślane na szybko, bo zaplanowane kilka dni wcześniej nagle... przestało mi się podobać.

Jajko z warzywami czy warzywa z jajkiem?




Składniki:
  • 1 jajko
  • 1 białko
  • 1 łyżka mleka
  • 1 duża łodyga selera naciowego
  • 2 spore pieczarki
  • pieprz
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • imbir w proszku
  • słodka papryki
dodatkowo:
  • 2 kromki chrupkiego chlebka
  • 1 łyżka keczupu - do posmarowania
Jajko i białko wybiłam do miseczki i dolałam łyżkę mleka. Selera przecięłam na pół i pocięłam na nierówną, bardzo nieelegancką "kostkę". Za duża była, więc jeszcze trochę potraktowałam go nożem. Pieczarki przecięłam też w dość sporą kostkę.
Selera i pieczarki podlałam odrobiną wody, dosypałam przyprawy i poddusiłam, na koniec zmniejszając ogień do minimum. Po odparowaniu wody, odsunęłam znad ognia wlałam jajko. Mieszałam nad małym płomieniem tylko białko, aż prawie całkiem się ścięło. Dopiero potem rozbełtałam żółtko i zwiększyłam gaz. Ścięłam dość mocno i przełożyłam na talerz, gdzie czekały już dwie tekturki cienko posmarowane keczupem.
Dietetyczne śniadanko - 190 kcal.


1 komentarz:

  1. pierwszy raz słyszę o połączeniu selera i jajek. ale wygląda całkiem fajnie :)

    OdpowiedzUsuń