czwartek, 1 marca 2012

Chili con... pollo

Chilli con carne... pojawia się dość często na rozmaitych blogach. Jak zobaczyłam przepis po raz pierwszy, zdecydowałam się, że tez muszę zrobić.

Najbardziej odpowiadała mi ta wersja. Oczywiście po swojemu ją zmieniłam... także powstało:

Chili con pollo
(zgodne z dietą Dukana, PW)




Składniki:
  • 110g mielonego mięsa z kurczaka
  • 1/4 cebuli
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 100g czerwonej papryki
  • 1 świeży pomidor
  • 1 czubata łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego niemielonego
  • 1/3 łyżeczki chili w proszku
  • zapomniałam o soli...

Cebulę posiekałam w drobną kosteczkę i podsmażyłam na wodzie. Dodałam oregano, kumin, chili, mięso i starty czosnek. Podsmażyłam i podlałam wodą. Odparowywałam, od czasu do czasu mieszając. Dodałam pomidora i koncentrat, dolałam wody (na oko było ze 3/4 szklanki). Wrzuciłam pokrojoną w drobną kostkę paprykę. Dusiłam pod przykryciem, aż odparowało. Około 10 minut. Przez ten czas sos się zredukował. 



Jak ze smakiem?
To danie byłoby rewelacyjnym sosem do spaghetti, ewentualnie do ryżu.
Troszkę brakowało soli, ale poza tym super. Następnym razem użyję więcej chili, albo wręcz zakupię świeżą papryczkę i ją wkroję do środka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz