wtorek, 7 lutego 2012

Długi poranek i jajko na śniadanie

Ostatnio na śniadanie jadłam twarożki - cały ubiegły tydzień... aż wreszcie, w niedzielę, dopadła mnie chęć na coś ciepłego i warzywnego. Jajko.

Warzywa sklejone jajkiem
(zgodne z dietą Dukana, PW)



Składniki:
  • 1 jajko
  • 50g pora
  • 2 pieczarki
  • 20g czerwonej papryki
  • 1/3 łyżeczki curry
  • 1/3 łyżeczki chili
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki mleka
  • kromka chleba razowego

Pora pociąć w krążki, pieczarki w pół-plasterki, paprykę w kosteczkę. Warzywa wrzucić na patelnię i podsmażyć z mlekiem na teflonie. Jajko rozbełtać z przyprawami. Jak warzywa zmiękną, zmniejszyć gaz pod patelnią i wlać jajko z przyprawami. Mieszać, aż jajko zetnie się do pożądanego stanu, u mnie średnio wysmażone.
Gotowe. Podawać z kromką chleba razowego. Ostre i pyszne.

Odchudzam się. Dlatego jest jedno jajko. Osoba jedząca "normalnie" może z czystym sumieniem zaserwować sobie dwa, albo nawet więcej :) ale to kwestia gustu i pojemności żołądka.

A teraz się przyznam: ubiegłej niedzieli wróciłam zmarznięta z kościoła  i już miałam wyciągnąć z lodówki kolejny serek wiejski, ale przypomniałam sobie o Festiwalu Śniadaniowym Miss Disorderly. I uległam zmotywowaniu. Dziękuję.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz