czwartek, 19 kwietnia 2012

Estragonowy indyk z grzybami i pieczarkami

W ramach wyjadania ostatnich kawałków mięsa i wewnętrznej potrzeby spożycia grzybów suszonych...

Potrawka z indyka
zgodne z dietą Dukana, II faza -  PW



 Składniki na 2 porcje:
  • udziec indyka 280g
  • 10 pieczarek
  • 10 małych grzybów suszonych
  • duża łyżka musztardy bawarskiej
  • sporo estragonu
  • pieprz
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cebula

Grzyby wypłukałam, zalałam wodą, mniej więcej dwoma szklankami i zostawiłam na pół dnia. Indyka pokroiłam w kawałki, takie na dwa duże kęsy, wymieszałam z musztardą, estragonem, pieprzem i jednym ząbkiem startego czosnku. Zostawiłam tak jak grzyby.
Cebulę, pozostały czosnek i pieczarki pokroiłam w pół-plasterki, dosyć niedbale, całkiem grubo. Grzyby pocięłam na mniejsze kawałki.
Rozgrzałam teflonowy rondelek, podsmażyłam w nim cebulę z czosnkiem, podlałam odrobinę wodą. Jak wyparowała, dodałam mięso, poczekałam, aż zetną się pory i wrzuciłam pokrojone pieczarki z grzybami. Zamieszałam, wlałam pół rondelka wrzątku i wodę z grzybów.
Dusiłam pod przykryciem, 40 minut  na małym gazie.

Pierwszego dnia jadłam z pomidorem wymieszanym z kiełkami, parafiną i octem winnym,


 
a drugiego z surówką z selera i kiełków doprawioną sokiem z cytryny, octem jabłkowym, tymiankiem i pieprzem.I z parafiną też, bo jakoś się musiało "skleić".
 



Estragonowy kurczak był świetny, to zestawienie również mi smakowało, ale następnym razem użyłabym raczej ziół prowansalskich, albo jeszcze czegoś innego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz