niedziela, 15 kwietnia 2012

Herbaciane otręby

Ludzie jadają owsianki. Ja nie dość, że nie używam płatków owsianych, to jeszcze otręby rozmaite mieszam w równych proporcjach. Jak to nazwać? Otrębianka?
Przepis, którym się inspirowałam pochodzi z Owsiankowa.

Liptonowa otrębianka z migdałami.


Składniki:
  • mieszanka otrębów - po 10g owsianych, pszennych i żytnich
  • 1 torebka herbaty Lipton
  • 1 jabłko (165g)
  • 15g migdałów (14 sztuk)
  • cynamon
  • woda
  • łyżeczka siemienia lnianego
 
Herbatę zalałam połową szklanki wody, otręby również. Jabłko uprażyłam w rondelku, podlewając wodą. Dodałam otręby i herbatę, później łyżeczkę siemienia lnianego, żeby było bardziej... glutowate to chyba nie jest dobre słowo... żeby konsystencja bardziej przypominała kisiel. Mieszałam chwilę, przełożyłam do miseczki, posypałam pokrojonymi migdałami i cynamonem. 


Wyszło bardzo smaczne, popijane kawą z ekspresu - idealne śniadanie. Przy tym bardzo sycące, jak na "otrębiankę" przystało. Żałuję, że zgodnie z oryginałem nie zalałam otrębów herbatą. W mojej wersji była prawie niewyczuwalna, całość zdominowało jabłko.

Nie szkodzi, kiedyś powtórzę.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz