wtorek, 3 kwietnia 2012

Pulpety drobiowe w sosie pieczarkowym z morelami

Pomysł pochodzi stąd.
Niestety, suszone brzoskwinie są poza moim zasięgiem, ubolewam nad tym faktem, jednakże nie od czego jest inwencja? Niech żyją zmiany!

Pulpety drobiowe w sosie pieczarkowym z morelami


 Składniki na pulpety:
  • około 100g mięsa mielonego z kurczaka
  • 1 łyżka jogurtu
  • 1/2 łyżeczki posiekanej natki pietruszki - suszonej
  • 1/2 łyżeczki majeranku
  • sól ziołowa
  • pieprz
ponadto:
  • 200 ml wody
  • 3 suszone morele
  • 4 spore pieczarki
  • pieprz
  • 1 mały liść laurowy
  • 1 płaska łyżeczka maizeny
  • ok. 1/5 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka natki

Wszystkie składniki na pulpety wymieszałam, uformowałam dwa i obsmażyłam w teflonowym rondelku, odrobinę podlewając wodą. Morele pokroiłam w paseczki, pieczarki w półplasterki i wsypałam do rondelka, doprawiając pieprzem, solą i dodając liść laurowy. Zalałam 200ml wody.
Dusiłam około 10 minut na malutkim ogniu, pod przykryciem. Potem zdjęłam pokrywkę, dodałam natkę. W mleku rozrobiłam maizenę i dodałam ją do rondelka. Wymieszałam. Podusiłam jeszcze chwilę

Przełożyłam na talerz.


Pulpeciki bardzo fajne, z wyraźnie wyczuwalną pietruszką, pyszne (jak ktoś lubi pietruszkę - ja uwielbiam). Sos miał przyjemną konsystencję, natomiast smak przegrał w konkurencji z mięskiem.
Całość, podsumowując, dobra. Warto by było dodać jakąś lekką i zieloną surówkę, na przykład z pekinki z kukurydzą albo żółtą papryką w sosie na bazie parafiny. Następnym razem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz